Macau dag 2

24 september 2015 - Macau, China

Vanochtend even lekker uit kunnen slapen. De ouders van Conia zouden vandaag ook een dagje hier blijven (en blijven slapen). Toen we wakker werden had Conia al een bericht op haar telefoon dat haar ouders inmiddels onderweg waren. Even aankleden en daarna hebben we ze opgehaald in de lobby.

Omdat we de eerste dag twee 1persoonsbedden hadden, hadden we gelijk voor een 2persoonsbed gevraagd. Dat kon vandaag. Vanochtend dus even de spullen weer ingepakt en de koffers tijdelijk even opgeslagen.

Na het ontbijt konden we namelijk weer redelijk snel richting de stad voor de volgende afspraak. Dit keer een lunchafspraak met een oud-collega van Conia. Buiten het hotel staan er verschillende shuttlebussen klaar om je te brengen naar verschillende locaties. Andere hotels, vliegveld, haven en de stad. Deze bussen zijn gratis omdat de concurrentie tussen de hotels groot is. Mooi meegenomen dus. Helaas stond er een flinke wachtrij voor de bus die wij nodig hadden. Zeker een man of 50. Na 15 minuten in de brandende zon gestaan te hebben, hebben we maar besloten om een taxi te pakken. Dat ging een stuk rapper. Nou weet ik niet of het aan mij lag, maar ik vond de taxichauffeur echt gruwelijk irritant rijden. Hij gaf de ene seconde gas, liet het daarna weer los, om kort erna weer gas te geven.

Gelukkig duurde de reis niet te lang, Een minuut nadat wij binnenkwamen in de lobby van het gebouw, kwam de oud-collega al binnen. Ook in dit gebouw was er op de begane grond een casino en erboven allerlei andere dingen. Het was voor de verandering wel prettig dat deze oud-collega van Conia redelijk goed Engels sprak. Eindelijk kon ik ook met iemand anders even praten. Ik kreeg aan tafel de vraag of ik weleens kippenvoetjes had gegeten. Geen kippenpoten dus, maar echt de voeten. Voorheen sloeg ik dat altijd af want ik vond het een vieze gedachte, maar hij zei dat ik het eens moest proberen. Toen toch maar toegestemd om het een keer te proberen. Smaakt dus eigenlijk best lekker. Heel zacht en zoet vlees.

Na de lunch zijn we nog even Portugese "eggtarts" gaan halen. Dit zijn een soort minitaartjes met een soort eivulling er in. Erg lekker. Is de locale specialiteit. Daarna terug naar ons hotel. In de lobby hebben we toen de kamers geregeld voor zowel mijn schoonouders als die van onszelf. We zaten op de 12e verdieping met een soort uitzicht op de binnenplaats. We zitten nu op de 26e etage met zicht op de andere kant van het hotel,met zicht op de zee, Erg mooi weer.

Wat eigenlijk ook onwijs bizar is hier, is dat het casino dus een groot deel van de begane grond inneemt. Op de 2e verdieping is een gigantische binnenplaats met dus een zwembad (golfslagbad, een “lazy river" en een paar glijbanen. ) Eigenlijk niet voor te stellen dat het kan, gezien het gewicht wat het allemaal zal wegen.

Spullen weer op de hotelkamer gelegd en daarna nog even gaan zwemmen. Het was inmiddels alweer 4 uur dus even snel de laatste zonnestralen meepikken. Geloof het of niet, maar ik geloof dat ik eindelijk een klein beetje begin te kleuren. Om 7 uur hadden we afgesproken met de ouders van Conia om wat te gaan eten. We zijn eerst naar The Venitian gegaan waar er boven het casino een soort "zone" is waar je allerlei eetkraampjes kan vinden. Daar kan je dingen eten als patat, pizza, hamburgers en allerlei aziatische gerechten. Ik heb me laten verwennen met een flinke hamburger en Conia had een noodle-soup met vlees. Nadat we ons buikje rond hadden gegeten zijn we nog even een klein rondje gaan lopen. Bij de Venitian is het plafond prachtig gemaakt. Het lijkt alsof je buiten loopt, maar je bent gewoon binnen.

Toen we weer buiten waren zijn we weer naar ons eigen hotel gegaan. Omdat pokeren te grof zou gaan met geld, zijn we uiteindelijk een ander spelletje gaan spelen. De naam weet ik niet, het komt ook niet voor in Nederland, maar ik zal het kort uitleggen.

In een soort glazen stolp zitten 3 dobbelstenen. Er gaat een grotere, gouden stolp over de glazen stolp met de dobbelstenen. Door een soort schudapparaat worden de dobbelstenen geschud. Als dat gedaan is kan je inzetten op een aantal velden. Deze verschillen dan in bijvoorbeeld laag (4-10) en hoog (11-17). 3 (3 x 1) en 18 (3x6) zijn winst voor het casino, tenzij je inzet op een paar speciale velden. Verder kan je inzetten op een los getal van een van de 3 dobbelstenen, een combinatie hiervan, en de som van de dobbelstenen. Ik heb zelf ook even dit spelletje meegespeeld. Is op zich wel leuk om een keer te doen, alleen is de kans op winst niet heel groot. Er zijn simpelweg teveel mogelijkheden, een beetje als roulette in mijn optiek. Na een uurtje spelen was ik 88 euro lichter maar ik vond het even grappig om meegemaakt te hebben.

Nu lig ik weer lekker op bed dit verslag te typen. Morgen voor 12 uur uitchecken en dan nog even de stad in. Trein naar Guangzhou gaat om half 8 vertrekken, dus tot die tijd even onze tijd doden in de stad. Helaas ga ik dan weer even de zone in waar ik geen Facebook heb. Jullie zullen het dan ook even zonder de foto's moeten doen, voor zover jullie die gezien hebben.

Tot morgen !