Macau dag 1

23 september 2015 - Macau, China

Vannacht was de laatste nacht in Hong Kong. Rustig wakker geworden om 9 uur en daarna de koffer weer ingepakt. We moesten om 12 uur uitchecken dus voor die tijd nog even een ontbijtje gehaald in de buurt. Onderweg kwamen we een kleine markt tegen en daar even een rondje overheen gelopen.

Op de begane grond verkochten ze vis en vlees. De meeste vissen waren al dood, maar sommigen werden nog in bakken met water levend gehouden totdat magere Hein kwam (of een hongerige klant)Een stukje verder in het kraampje lag nog een grote vissenkop en een zijkant van de vis. Hoewel de vissenkop geen lichaam meer had, bewoog de bek nog af en toe een beetje. Ook de dwarsdoorsnede van de vis had nog iets kloppen. Bizar om te zien. Het zijn spiertrekjes, maar raar om te zien. Snel even een filmpje van gemaakt.

Boven werd er groente en kleding verkocht. Was niet heel erg spannend, maar wel even leuk om te zien. Daarna dus even een ontbijtje gehaald. Had een omelet met vlees er in. Erg lekker. Vervolgens terug naar het hotel gegaan en een taxi geregeld.

Met de taxi zijn we naar de haven gebracht. De timing was perfect, want toen we de tickets hadden gekocht voor de overtocht naar Macau, konden we gelijk aan boord. Het was een soort vleugelboot en binnen een uur kwamen we alweer aan in Macau. Na de douanecontrole met de bus naar het hotel. Buiten was het flink warm. Rond de 30 graden. Nu schijnt het in Nederland geitenweer te zijn, dus ik mag niet klagen. Sowieso heb ik het niet snel té warm, al hoor ik Conia al wel sneller het heet hebben. Ik hou me rustig en dan is het allemaal best dragelijk.

Wat ook grappig is om hier te zien, is dat sommige mensen met een paraplu lopen tegen de zon... In Nederland verklaar je die mensen voor gek, maar hier is het wat "normaler". Ik vind ze nog steeds gek, want ik geniet van elke zonnestraal haha. De mensen willen hier ook niet te donker kleuren. Dat vinden ze niet mooi. Ik wil juist een beetje een mooi kleurtje opdoen. Blijkbaar alles precies het tegenovergestelde.

Goed, we zaten dus inmiddels in de bus naar het hotel. Overal op Macau zag je hotels in aanbouw. De hotels die er al staan, zijn enorm. Eenmaal aangekomen bij ons hotel moesten we een stuk lopen. Ons hotel bestaat namelijk uit 3 gebouwen die met elkaar verbonden zijn. Terwijl we door die verbinding liepen, kwam je het ene na de andere dure merk tegen. Horlogemerken, kledingmerken, tassenmerken. Verzin het en het was er. Uiteraard ook een groot aanbod aan casinos. Die zijn niet normaal groot. Ik schat het op ongeveer een voetbalveld groot. En dan ben ik misschien nog zuinig qua inschatting. Qua minimuminzet loog het er ook niet om. Dat lag geloof ik bij de BlackJack op 22 euro. Zo kan je hard door je vakantiegeld heen gaan.

Nadat we uiteindelijk ingechecked waren in ons hotel onze spullen in de kamer gelegd en even de kamer verkend. Mooie kamer met redelijk uitzicht. Slecht uitzicht in vergelijking met HK, maar dat is niet meer dan logisch. Badkamer is prachtig. Alles er op en er aan. Mooi ligbad met TV, douche met regendouchekop, een luxe toilet met reinigingsfunctie (die gekke wc spoelt en föhnt gelijk je kruis haha !)

Vanuit onze hotelkamer zagen we het zwembad liggen dus die zijn we erna maar gelijk gaan verkennen. Met de 30 graden buiten was het zelfs in de schaduw nog goed toeven. Een klein stukje verder lopen was er een soort "lazy river“,waar je me een opblaasband rustig met de stroming wordt meegevoerd. Heerlijk.

Het was inmiddels half 5 en om half 6 hadden we alweer een afspraak staan. Uit eten met een vriendin van Conia. Snel even douchen en omkleden. We werden door de vriendin zelf opgehaald in een mooie nieuwe Audi A3. Zijzelf werkt in een hotel in aanbouw. Het casino is al in gebruik maar het hotel opent eind volgende maand. We gingen Portugees eten. Ik weet allemaal niet precies meer wat ik gegeten heb, maar het smaakte allemaal weer goed. Schelpdieren, een soort viskroketjes en een soort rijst.

Na het eten zijn we door de vriendin afgezet bij het hotel "de Venitian". In las Vegas hebben die ook een hotel, hier nu ook. Enorm groot, begane grond is zo een beetje compleet een casino. Op de eerste verdieping was er een winkelcentrum. Deze was zo groot, dat je zelfs mee kon varen met een "gondola", zo een typisch Italiaans bootje zoals in Venetië. Er liep dus een watertje door dat winkelcentrum. Verder was het eigenlijk gewoon zo groot, dat het niet eens moeite kost om te verdwalen. Je kan er werkelijk uren rondlopen zonder nog maar 1 rondje te voltooien. Het kostte ons dan ook enige moeite om de uitgang te vinden.

We zijn hierna terug naar ons hotel gelopen. Liggen nu even lekker op bed bij te komen van vandaag.

Tot morgen !